مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-04اقتصادي

95 درصد تولید برق نیروگاه ها با سوخت گاز است


95 درصد تولید برق نیروگاه ها با سوخت گاز است.

بعد از آن با درصدی کمتر از گازوییل و مازوت استفاده می شود، درصورتی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، - نیروگاه ها با محدودیت مواجه شده و به اجبار از سوخت پشتیبان استفاده می کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گاز به عنوان سوختی مناسب برای نیروگاه ها که افزایش کارایی آنها و کاهش آلایندگی را نیز در پی دارد مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: با همکاری مشترکان مشکلی برای تامین گاز نیروگاه ها به وجود نخواهد آمد و امیدواریم که این همکاری ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت برق یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز است، گفت: در شرایط فعلی نیروگاه ها عمدتا 75 درصد از سوخت گاز و حدود 20 درصد از گازوییل و نزدیک به 5 درصد از مازوت استفاده می کنند البته در شرایطی که دما کاهش یابد، مجبور خواهیم شد تا میزان مصرف گاز را کاهش دهیم و از سوخت پشتیبان برای نیروگاه ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز برای نیروگاه ها، اظهار کرد: گاز سوخت بهتر و مناسب تری برای نیروگاه هاست چراکه باعث افزایش کارایی نیروگاه ها می شود و آلایندگی کمتری نیز در پی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد تولید برق نیروگاه ها با سوخت گاز است

95 درصد تولید برق نیروگاه ها با سوخت گاز است