مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-04اقتصادي

سرمایه گذاری مناسبی برای اکتشافات عمقی معادن سمنان انجام نشده است


سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه گذاری مناسبی در حوزه اکتشافات عمقی و همچنین فرآوری مواد معدنی در این استان انجام نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، علی اکبر علیخانی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از معادن شهرستان دامغان اظهار کرد: توسعه و احداث واحدهای فرآوری عامل مهمی در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن است که در صورت تحقق این موضوع، نقش مهمی در رشد اقتصادی استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر مواد معدنی دارای تنوع قابل توجه ذخایر غنی است، از وجود بیش از 38 نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان در برخی از مواد معدنی مانند گچ، نمک و سلستین در کشور دارای است و اقدامات مناسبی در زمینه احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی فلزی در شهرستان های دامغان، شاهرود و میامی انجام شده چند واحد نیز به مرحله تولید رسیده اند.

علیخانی اضافه کرد: با فرآوری مواد معدنی ارزش افزوده و اشتغال زایی افزایش می یابد که تحقق این امر مستلزم تأمین زیرساخت های موردنیاز بخصوص در زمینه تأمین برق و آب موردنیاز می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری مناسبی برای اکتشافات عمقی معادن سمنان انجام نشده است

سرمایه گذاری مناسبی برای اکتشافات عمقی معادن سمنان انجام نشده است