مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-04پزشكي

قابلیت انتقال بالاتر اومیکرون نسبت به دلتا


رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اومیکرون قابلیت انتقال بالاتری نسبت به ویروس دلتا دارد، - گفت: تاکنون داده های موجود افزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده اند که برخی از اپیدمیولوژیست ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می دانند.

دکتر زهرا نهبندانی در این خصوص اظهار کرد: در 26 نوامبر یعنی 5 آذرماه امسال واریانتی به نام 529.

11.

B به نام Omicron نامگذاری و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) معرفی شد و این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر واریانت ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست، اما به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در آفریقا چنین گمانی می رود.

وی ادامه داد: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این واریانت نسبت به سایر واریانت ها کافی نیست؛ تاکنون داده های موجودافزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده اند که برخی از اپیدمیولوژیست ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می دانند.

نهبندانی با بیان اینکه مواردی از ابتلاء نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است، عنوان کرد: مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت ها شده بود به این واریانت هم مبتلا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابلیت انتقال بالاتر اومیکرون نسبت به دلتا

قابلیت انتقال بالاتر اومیکرون نسبت به دلتا