مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-04فناوري

رومینگ ملی هزینه ای برای مشترکان ندارد


کیفیت سرویس رومینگ ملی برای مشترکان میهمان مشابه کیفیت خدماتی است که مشترکان اپراتور میزبان دریافت می کنند و این سرویس هزینه ای برای مشترکان ندارد.

- به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: کیفیت خدمات دریافتی در سرویس رومینگ ملی برای مشترکان میهمان مشابه کیفیت خدماتی است که مشترکان اپراتور میزبان دریافت می کنند، اما تعرفه خدمات بر اساس تعرفه اپراتور میهمان محاسبه می شود و برای مشترک هزینه اضافی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه 1-183 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها ملزم هستند در صورت داشتن شبکه، خدمات خود را در اختیار اپراتور متقاضی قرار دهند.

بر همین اساس در حال حاضر در بسیاری از روستاها، جاده ها و برخی شهرهای کشور خدمت رومینگ فعال است اما چون مشترکان خدمات موردنیاز خود را بدون تغییر تعرفه دریافت می کنند، متوجه فعال سازی آن نمی شوند.

امامی اظهار داشت: در بحث رومینگ ملی، هنگامی که مشترک یک اپراتور از محدوده پوشش دهی شبکه اپراتور خود خارج می شود، یک اپراتور دیگر دارای پوشش، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترک اپراتور میهمان قرار می دهد، در این نوع رومینگ دو اپراتور میهمان و میزبان، اپراتورهای ایرانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رومینگ ملی هزینه ای برای مشترکان ندارد

رومینگ ملی هزینه ای برای مشترکان ندارد