مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-04سياسي

آشنایی با هنر ماندگار قنات در اردکان


اولین دوره آموزشی آشنایی با قنات و سازه های تاریخی در مجموعه ی گردشگری سلامت شریف آباد اردکان با حضور علاقه مندان به این هنر تاریخی برگزار شد.

- قاسم برخورداری مدیر مجموعه گردشگری سلامت در محله شریف آباد اردکان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: این کارگاه یک روزه از ساعت 9 صبح روز جمعه با حضور اساتید خبره این حوزه آغاز و تا ساعت 16 همین روز ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره آموزشی استاد علی سپهری از مورخان و نویسندگان اردکانی، پیشینه و تاریخ حفر قنات را مورد بررسی قرار داد و نادر پیری اردکانی از دیگر محققان حوزه قنات استان یزد، نگهداری و مرمت قنات را تدریس کرد.

برخورداری خاطرنشان کرد: محمد علی بهجتی اردکانی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و کارشناس ارشد مدیریت سیستم و بهره وری و دانشجوی دکترای گردشگری نیز در این کارگاه یک روزه از گردشگری قنات گفت.

وی به برنامه عصر این رویداد نیز اشاره کرد و گفت: این کارگاه در برنامه عصرگاهی خود با بازدید شرکت کنندگان از مسیر گردشگری قنات شریف آباد که یک قنات خشک به شمار می رود، همراه بود و شرکت کنندگان مسیر قنات آب دار و زنده ی عیش آباد در پهنه ی دشت هریشت اردکان را نیز مورد بازدید قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با هنر ماندگار قنات در اردکان

آشنایی با هنر ماندگار قنات در اردکان