مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-04پزشكي

ضعف شدید مرغ ها در برابر ویروس نیوکاسل


معاون سلامت اداراه کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عامل بیماری نیوکاسل ویروسی از خانواده پارامیکس ویروس است، گفت: مرغ ها آسیب پذیرترین گروه پرندگان در برابر این بیماری هستند و اردک و بوقلمون آسیب پذیری کمتری دارند.

- حسین صالحی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری های ویروسی در بین پرندگان است، اظهار کرد: این بیماری تقریبا همه گونه های پرندگان اعم از وحشی و اهلی با سنین مختلف را در دنیا درگیر کرده است و تهدیدی جهانی برای تولیدات طیور صنعتی در سراسر دنیا محسوب می شود، این بیماری معمولا در ماکیان بروز می کند، اما اکثر طیور و بسیاری از پرندگان زینتی و وحشی به این بیماری حساس هستند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با جنگ جهانی دوم بیماری نیوکاسل در پرندگان و در کشورهای آسیایی و به خصوص خاورمیانه شیوع پیدا کرد و احتمال می رود که در این زمان بیماری به ایران سرایت کرده باشد، در سال 1323 هجری شمسی، بیماری نیوکاسل برای نخستین بار در مناطقی از ایران با تلفات شدید و از آن پس در سایر مناطق و چهارمحال و بختیاری نیز مشاهده شده است.

معاون سلامت اداراه کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: بیماری نیوکاسل معمولا دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی پرنده را درگیر می کند و دوره کمون این بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف شدید مرغ ها در برابر ویروس نیوکاسل

ضعف شدید مرغ ها در برابر ویروس نیوکاسل