مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-04سياسي

رایزنی «پوتین» و «جباراف»؛ انتخابات پارلمانی محور گفت وگو


رؤسای جمهور روسیه و قرقیزستان در تماسی تلفنی در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان و  ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه در تماس تلفنی دستور کار دوجانبه روابط دو کشور را بررسی کردند.

سران کشورها همچنین چشم انداز توسعه همکاری در زمینه های مختلف از جمله ایجاد تعامل در فضای اوراسیا با در نظر گرفتن ریاست آتی قرقیزستان در اتحادیه اقتصاد اوراسیا در سال 2022  گفت و گو کردند.

جباراف در این گفت و گو به همکار خود در برگزاری انتخابات پارلمانی قرقیزستان که با رعایت کامل قانون اساسی کشور و موازین بین المللی برگزار شد، اشاره کرد.

وی از حضور فعال طرف روسی در انتخابات به عنوان ناظر، کمک به سازماندهی رای گیری قرقیزستانی ها در خاک روسیه و همچنین ارزیابی بالای طرف روسی از برگزاری انتخابات تشکر کرد.

رییس جمهور قرقیزستان خاطر نشان کرد: ثبات و وضعیت مطلوب اجتماعی-سیاسی در کشور به عنوان پایه ای محکم برای توسعه بیشتر همکاری های چند جانبه قرقیزستان و روسیه خواهد بود.

 به نوبه خود، رییس جمهور روسیه نیز برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی را به جباراف تبریک گفت و آرزوی توسعه اقتصادی-اجتماعی بیشتر کشور به نفع مردم قرقیزستان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی «پوتین» و «جباراف»؛ انتخابات پارلمانی محور گفت وگو

رایزنی «پوتین» و «جباراف»؛ انتخابات پارلمانی محور گفت وگو