مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-04پزشكي

توصیه دارویی به بیمارانی که فشار خون بالا دارند


طبق مطالعات جدید بیماران فشار خون بالا باید برخی نکات در خصوص مصرف داروها را رعایت کنند.

- جی پلاس، به نقل از یونایتدپرس، فشار خون بالا در صورت درمان نشدن یا درمان ناقص، خطر حمله قلبی، سکته مغزی، ابتلا به بیماری کلیه و مشکلات بینایی را با آسیب رساندن به رگ های خونی افزایش می دهد.

تغییرات شیوه زندگی مانند کاهش وزن، محدود کردن مصرف نمک و یا دارو می تواند به بازگرداندن اعداد فشار خون به محدوده طبیعی کمک کند.

اما به گفته محققان، افراد مبتلا به فشار خون حتما باید از پزشک خود سوال کنند که آیا دارو هایی را که برای بیماری ها دیگر مصرف می کنند، ممکن است فشار خون آن ها را باز هم بالاتر ببرد یا خیر.

دکتر تیموتی اندرسون محقق بالینی و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و نویسنده این مطالعه گفت: خطر افزایش فشار خون با مصرف دارو های دیگر ممکن است به سادگی نادیده گرفته شود؛ به ویژه برای بیمارانی که سال ها از دارو های دیگر هم استفاده می کنند.

وی افزود: امید است نتایج این مطالعه به تغییر این موضوع کمک کند؛ زیرا در بسیاری از موارد جایگزین های درمانی مؤثری برای دارو هایی که ممکن است فشار خون را افزایش دهند یا استراتژی هایی برای به حداقل رساندن این خطر وجود دارد؛ مانند نظارت بر فشار خون بیمار هنگام شروع مصرف داروی جدید که ممکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه دارویی به بیمارانی که فشار خون بالا دارند

توصیه دارویی به بیمارانی که فشار خون بالا دارند