مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-04پزشكي

چرا علائم ابتلا به سویه اُمیکرون شبیه علائم سرماخوردگی است؟


به گفته محققان، سویه اُمیکرون ویروس کرونا، ویروسی که باعث بیماری کووید 19می شود، احتمالا حداقل یکی از جهش های خود را با برداشتن قطعه کوچک مواد ژنتیکی از یک ویروس دیگر(ویروس عامل سرماخوردگی) موجود در سلول های آلوده مشابه به دست آورده است.

- ایسنا/خراسان رضوی به گفته محققان، سویه اُمیکرون ویروس کرونا، ویروسی که باعث بیماری کووید 19می شود، احتمالا حداقل یکی از جهش های خود را با برداشتن قطعه کوچک مواد ژنتیکی از یک ویروس دیگر(ویروس عامل سرماخوردگی) موجود در سلول های آلوده مشابه به دست آورده است.

به نقل از نیوز، محققان اظهار کردند: این توالی ژنتیکی در نسخه های قبلی ویروس کرونا به نام سارس کوو 2 دیده نمی شود اما در بسیاری از ویروس های دیگر از جمله ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شود و در ژنوم انسان وجود دارد.

ونکی سوندارارجان، از شرکت تجزیه وتحلیل داده nference، مستقر در ماساچوست ایالات متحده گفت: ممکن است اُمیکرون خود را انسانی تر جلوه دهد تا بتواند از حمله سیستم ایمنی بدن انسان فرار کند.

این مورد می تواند به این معنی باشد که ویروس راحت تر منتقل می شود و فقط بیماری خفیف یا بدون علامت ایجاد می کند.

دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا اُمیکرون نسبت به انواع دیگر عفونی تر است یا خیر؛ آیا باعث بیماری شدیدتر می شود یا اینکه از شایع ترین نوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا علائم ابتلا به سویه اُمیکرون شبیه علائم سرماخوردگی است؟

چرا علائم ابتلا به سویه اُمیکرون شبیه علائم سرماخوردگی است؟