مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-04سياسي

«بازار، دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار» در ژاپن منتشر شد


موسسه مطالعات پیشرفته آسیای دانشگاه توکیو کتاب «بازار و دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار» را با پژوهش و تحقیق هاشم رجب زاده و کیمجی ئه اورا منتشر شد.

- به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، موسسه مطالعات پیشرفته آسیای دانشگاه توکیو، سی و دومین دفتر سلسله انتشارات مرکز پژوهش و اطلاع رسانی در مطالعات آسیایی را با عنوان بازار و دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار که حاصل تحقیق و پژوهش هاشم رجب زاده ژاپن شناس، با همکاری کیمجی ئه اورا و مقدمه کازوئو موری موتو است، برای سال 2021 منتشر کرد.

این مجموعه 188 صفحه ای، بخشی از گنجینه اسناد فارسی شماره 8 این مرکز به شمار می رود و در دو بخش دکان و حجره و حرفه و کسب و همچنین تملک و اجاره کاروانسرا و در 8 فصل ارائه شده است.

در این کتاب، بخش هایی همچون صلح و فروش قطعی، فروش شرطی یا خیاری، اجاره دکان، اجاره سکو در بازار، تقسیم و افراز، مطالب متنوع مرتبط با حرفه ها و دکانداری، خرید و فروش و اجاره کاروانسرا در این دوره مورد بررسی قرار گرفته است.

هاشم رجب زاده استاد دانشگاه، ژاپن شناس و دارنده نشان امپراطور ژاپن، در کتاب بازار و دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار با ارائه تصاویر و متون تایپ شده هشتاد و دو سند تاریخی، اطلاعات ارزنده ای را از جنبه های مختلف اقتصادی و اجتماعی ایران در دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بازار، دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار» در ژاپن منتشر شد

«بازار، دکان و کاروانسرا در اسناد دوره قاجار» در ژاپن منتشر شد