مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 04:202021-12-04سياسي

لزوم مشارکت عمومی برای کاهش معضل زباله در مازندران


زباله از جمله معضلات جامعه امروز کشور ما و بخصوص استان مازندران است که با وجود راهکارهای زیادی که برای رفع این معضل ارائه شده اما همچنان لاینحل باقی ماند و چهره نازیبایی را به برخی نقاط استان داده، - شاید بتوان گفت یکی از علل اصلی این معضل عدم تفکیک زباله های خشک و تر و دفن یکپارچه آن در دل جنگل و کنار دریا است.

معصومه اشتیاقی استاد دانشگاه حوزه محیط زیست و عضو انجمن بین المللی جامعه شناسی محیط زیست درگفت وگو با ایسنا نیز از زباله به عنوان یکی از مهم ترین مسائل استان مازندران یاد کرد و گفت: به دلیل دپوی زباله در حوالی جنگل، رودخانه و دریا آلودگی های زیادی به جامعه انسانی و طبیعت وارد شده است که حتی نمی توان به عمق فاجعه استفناکی که ایجاد شده است پی برد.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله می تواند کمک بزرگی به این معضل داشته باشد، افزود: قرار بود نهادهای دولتی هم پای کار باشند اما تنها توسط سازمان های مردم نهاد و به صورت فردی اجرا می شود که چندان رضایت بخش نیست و سرعت زیادی ندارد.

عضو انجمن بین المللی جامعه شناسی محیط زیست با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی مازندران و جمعیتی که دارد باید به صورت عمده تر این اقدامات اجرایی شود، افزود: از بُعد اجتماعی و جامعه شناسی در استان مازندران به لحاظ گردشگر پذیر بودن و اقلیمی ، ظرفیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مشارکت عمومی برای کاهش معضل زباله در مازندران

لزوم مشارکت عمومی برای کاهش معضل زباله در مازندران