مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 04:102021-12-04پزشكي

مصرف سالیانه بیش از 140هزار واحد خونی در سیستان و بلوچستان


مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از 140هزار واحد خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از 140هزار واحد خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می شود.

خسروی در گفت وگو با ایسنا افزود: بیش از سه هزار و 200 نفر بیمار تالاسمی موجود سیستان و بلوچستان 64 درصد خون های اهدایی را مصرف می کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تعداد زیاد بیماران نیازمند به خون از جمله بیماران تالاسمی در سیستان و بلوچستان باعث شده تا مصرف خون در استان بالا باشد.

خسروی افزود: با توجه به ویروس کرونا و کاهش مراجعات میزان ذخایر خونی استان کاهش یافته است اما پایگاه های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی با بیان اینکه تهیه خون از سایر استانها و شرایط خاص نگهداری آنها دشوار است گفت: مصرف روزانه خون و فراورده های خونی در استان 400واحد است که با این شرایط ذخیره خونی باید بالای 2هزار واحد باشد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالیانه بیش از 140هزار واحد خونی در سیستان و بلوچستان

مصرف سالیانه بیش از 140هزار واحد خونی در سیستان و بلوچستان