مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 21:152021-12-03اقتصادي

افزایش 300 درصدی قیمت زعفران طی سال جاری


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: هر چند در سال های گذشته میزان تولید زعفران زیاد و حتی مازاد از میزان مصرف بود اما امسال به دلیل کاهش تولید زعفران  قیمت این محصول  بین 200 تا 300 درصد افزایش داشته است.

- علی شریعتی مقدم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه زعفران میراث تمدن کشاورزی ایران است، اظهار کرد: سابقه تولید این محصول در ایران به دوره هخامنشی برمی گردد، در آن دوره روزی یک کیلو زعفران در دربار هخامنشی مصرف می کردند.

وی خشکسالی را مهمترین چالش حال حاضر بخش کشاورزی دانست و افزود: اگرچه تولید زعفران نیاز به آب فراوان ندارد، اما تولید آن در سال جاری بسیار کاهش یافته است و این موجب شده تا قیمت آن نسبت به سال گذشته جهش دو تا سه برابری را تجربه کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل افزایش هزینه های تولید، کشت زعفران مقداری کاهش یافت.

اما در سال جاری افزایش هزینه ها، ثابت بودن نسبی قیمت ها و شرایط اقلیمی موجب شد تا بخشی از مزارع مجددا زیر کشت زعفران نروند و شاهد کاهش جدی میزان تولید زعفران باشیم.

شریعتی مقدم بیان کرد: هر چند در سال های گذشته میزان تولید زعفران زیاد و حتی مازاد از میزان مصرف بود، اما امسال به دلیل کاهش تولیدزعفران قیمت این محصول بین 200 تا 300 درصد افزایش داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 300 درصدی قیمت زعفران طی سال جاری

افزایش 300 درصدی قیمت زعفران طی سال جاری