مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-03اقتصادي

رویکرد جهانی حرکت به سمت پتروپالایشگاه ها


با توجه به رویکرد جهانی حرکت به سمت ایجاد پتروپالایشگاه ها، بایستی الزامات طرح های جدید پالایشی و پتروپالایشی در کشور، از جمله بازارهای صادراتی و قابلیت ارتقای ان ها مد نظر قرار گرفته شود.

- ، اخیرا مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی اهمیت ساخت پتروپالایشگاه، بررسی رویکردهای موجود در دنیا و رویکرد های ساخت پتروپالایشگاه در ایران پرداخته است که در ادامه به طور اجمالی به بررسی آن پرداخته می شود.

پتروپالایشگاه ها به واحدهایی اطلاق می شوند که خوراک ورودی نفت خام یا میعانات گازی را مصرف میکنند و محصولات نهایی آنها سوخت و مواد شیمیایی است.

بسته به نوع پیکربندی پالایشگاه و پتروشیمی در کنار یکدیگر، میزان و نوع جریانهای تبادلی بین پتروشیمی و پالایشگاه متفاوت خواهد بود.

جریان های ورودی، خروجی و تبادلی در یک واحد پتروپالایشی از جمله مزایای پتروپالایشگاه ها می توان به بهینه سازی توزیع منابع و خوراک، اشتراک گذاری یوتیلیتی ها، بهینه سازی هزینه های انرژی و هزینه های لجستیکی، بهبود اقتصاد پالایشگاه ها با حرکت به سمت تولید مواد شیمیایی و قابلیت تغییر محصولات از سوخت به مواد شیمیایی و برعکس اشاره کرد که موجب اقتصادی شدن این مجموعه ها می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد جهانی حرکت به سمت پتروپالایشگاه ها

رویکرد جهانی حرکت به سمت پتروپالایشگاه ها