مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 10:502021-12-03اقتصادي

پیامدهای اقتصادی محدودیت های طالبان علیه زنان افغان


برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی جدید اعلام کرد که محدودیت های طالبان بر زنان شاغل می تواند تا یک میلیارد دلار معادل 5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور هزینه داشته باشد.

- "برنامه توسعه سازمان ملل" در گزارشی جدید اعلام کرد که محدودیت های طالبان بر زنان شاغل می تواند تا یک میلیارد دلار معادل 5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور هزینه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه افغانستان تایمز، گزارش سازمان ملل متحد تصویری ترسناک را از اقتصاد افغانستان که تحت تورم فزاینده و بحران نقدی مداوم است، به تصویر می کشد.

زنان 20 درصد از نیروی کار کشور را تشکیل می دهند و جلوگیری از کار آن ها می تواند نیم میلیارد دلار از مصرف خانگی را به تنهایی کاهش دهد.

محمد حسن آخوند، نخست وزیر دولت طالبان به دنبال کمک جهانی برای جلوگیری از بحران های بیشتر در افغانستان است و پیشتر این اطمینان را داده بود که حقوق زنان براساس احکام شریعت حفظ خواهد شد.

حسن اولین مقام از دولت جدید افغانستان نیست که به دنبال کمک است اما همچنین دولت وی موضع شفافی را درخصوص اینکه چگونه از زنان حمایت خواهند کرد، مشخص نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای اقتصادی محدودیت های طالبان علیه زنان افغان

پیامدهای اقتصادی محدودیت های طالبان علیه زنان افغان