مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-03اقتصادي

آمار صدور پروانه های کار اتباع خارجی طی سه ماه گذشته


بر اساس گزارش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از عملکرد سه ماهه این وزارتخانه در دولت سیزدهم، تعداد 1151 پروانه کار برای اتباع خارجی صادر و تعداد 1531 نفر پروانه تمدید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق قانون کار اتباع بیگانه ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و درصورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده و مشمول جریمه خواهد بود.

بی تردید حضور نیروهای کار خارجی در کشورمان همانند حضور اتباع ایرانی در سایر کشورها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است اما زمانی که اتباع خارجی بدون مجوز و به شکل غیرقانونی وارد کشور شوند، دیگر نمی توان اشتغال به کار آنها در مشاغل داخلی و فعالیت های اقتصادی را امری موجه دانست و پذیرفت.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از گزارش عملکرد سه ماهه این وزارتخانه در دولت سیزدهم، تعداد 1151 نفر پروانه کار برای اتباع خارجی صادر شده است؛ همچنین پروانه کار 1531 نفر تمدید و پروانه کار 680 نفر مورد ابطال قرار گرفته است.

صدور این میزان پروانه کار در سه ماهه مرداد، شهریور و مهر 1400 در حالی است که بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار طی سال گذشته 2123 پروانه کار برای اتباع بیگانه ماهر صادر شده که از این نظر قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار صدور پروانه های کار اتباع خارجی طی سه ماه گذشته

آمار صدور پروانه های کار اتباع خارجی طی سه ماه گذشته