مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-03اقتصادي

افزایش تولید اوپک پلاس در ماه آینده تصویب شد


اوپک و متحدانش روز پنج شنبه توافق کردند سیاست فعلی افزایش تولید ماهانه را با وجود نگرانیها نسبت به آزادسازی ذخایر نفت از سوی آمریکا و شیوع واریانت جدید اُمیکرون، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا به دلیل افزایش قیمتهای بنزین و کاهش محبوبیت عمومی جو بایدن، اوپک پلاس را برای تسریع افزایش تولید مکررا تحت فشار قرار داده است.

واشنگتن در واکنش به ایستادگی اوپک در برابر درخواست این کشور، هفته گذشته به همراه متحدانش آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک را اعلام کرد.

بهای معاملات نفت برنت به دنبال اعلام خبر توافق اوپک پلاس، بیش از یک دلار سقوط کرد اما اندکی بعد بهبود یافت و در حدود 70 دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت برنت اکنون فاصله زیادی با قیمت بالای 86 دلار در اکتبر دارد اما همچنان بیش از 30 درصد افزایش از ابتدای سال 2021 تاکنون نشان می دهد.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: تولیدکنندگان اوپک پلاس در مذاکرات روز پنج شنبه گزینه های مختلفی را بررسی کردند که شامل توقف افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز در ژانویه یا افزایش تولید به میزان کمتر از برنامه ماهانه بود.

اما چنین اقدامی اوپک پلاس را که شامل عربستان سعودی و سایر متحدان واشنگتن در خلیج فارس است، در تضاد با آمریکا قرار می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید اوپک پلاس در ماه آینده تصویب شد

افزایش تولید اوپک پلاس در ماه آینده تصویب شد