مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-03اقتصادي

3 سطح مشکلات خودروسازها در ایران/ بررسی ساختار تصمیم گیری در صنعت خودرو


یک کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت فعلی این بازار گفت: ساختار تصمیم گیری کشور در بخش های مختلف توزیع شده که هر کدام از این بخش ها ساختار ذینفع متفاوتی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی وضعیت صنعت خودرو در ایران نشان می دهد، این صنعت با چالش های مختلفی روبروست.

از یک طرف خودروسازان کشور با زیان انباشته بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند، از طرف دیگر مصرف کننده نیز باید خودرو را گران خریداری کند.

بیگی، کارشناس بازار خودرو در مورد وضعیت فعلی این بازار می گوید: ساختار تصمیم گیری کشور ما تصمیم گیری در بخش های مختلف توزیع شده که هر کدام از این بخش ها ساختار ذینفعی متفاوتی دارند.

مثلا مدیریت این خودروسازها با وزارت صمت است، قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت سپرده شده و استانداردهای حوزه خودرو به سازمان استاندارد و شورایعالی استاندارد واگذار شده و پلاک کردنش به ما در شرایط فعلی چیست که همه از این شرایط ناراضی هستند؟ بیگی: به نظرم برای بررسی مشکلات صنعت خودرو در کشور باید سه سطح از مسائل مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم.

هر چه از سطح بالاتر به سطح پایین تر می آییم، اهمیت مسئله در سطوح بالاتر بیشتر می شود که همین مسائل در سطوح بالا اثرگذاری بیشتری در سطوح پایین دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 سطح مشکلات خودروسازها در ایران/ بررسی ساختار تصمیم گیری در صنعت خودرو

3 سطح مشکلات خودروسازها در ایران/ بررسی ساختار تصمیم گیری در صنعت خودرو