مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-03اقتصادي

افزایش تولید یک گیاه قیمتی در گیلان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید گیاه قیمتی زعفران در استان رو به افزایش است.

- زعفران یک گیاه استراتژیک است که معمولا در استان خراسان رشد می کند، ولی این گیاه قیمتی در برخی از مناطق گیلان به خصوص منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل تولید می شود.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در دیلمان به 20 هکتار رسیده است گفت: در هرهکتار تولید زعفران، برای 200 نفر شغل ایجاد می شود و کشاورزان این منطقه می توانند از تسهیلاتی که برای توسعه تولید این محصول اختصاص داده است استفاده کنند.

پارسافر تصریح کرد: با فراهم کردن شرایط خوب و مدیریت صحیح می توان شاهد افزایش تولید کمی و کیفی زعفران باشیم و هر روز متقاضیان جدید برای تولید زعفران در استان رو به افزایش هستند.

وی افزود: در اراضی بالادست مناطق کوهستانی دیلمان زعفران بسیار با کیفیت تولید می شود که از قدیم الایام به زعفران دیلمانی معروف است و زیرساخت های لازم برای توسعه تولید این محصول خوش رنگ و پرفایده که به طلای سرخ نیز معروف است فراهم شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در آنالیزی که اخیرا صورت گرفته است، زعفران دیلمان از لحاظ کیفی چیزی از زعفران خراسان کم ندارد و گاهی در مواردی هم مشاهده شده که ارزش کیفی آن از زعفران استانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید یک گیاه قیمتی در گیلان

افزایش تولید یک گیاه قیمتی در گیلان