مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-03پزشكي

اُمیکرون سویه غالب کرونا در اروپا می شود


در مدت چند ماه اُمیکرون به سویه غالب در بیشتر کشورهای منطقه تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس بهداشت اروپا هشدار داد: ظرف چند ماه سویه اُمیکرون می تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در اروپا باشد.

هنوز هیچ موردی از ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از این سویه در این منطقه شناسایی نشده است.

برآورد انجام شده می تواند نشان دهنده اهمیت اطلاعات اولیه موجود در مورد قابلیت انتقال بسیار بالای سویه اُمیکرون نسبت به سویه دلتا باشد که پیش از اُمیکرون مسری ترین گونه از سویه های اصلی کروناویروس در نظر گرفته می شد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) اعلام کرده است: بر اساس مدل سازیهای انجام شده نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سویه اُمیکرون می تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به کروناویروس طی چند ماه آینده باشد.

تاکنون هیچ مدرک قطعی در مورد قابلیت انتقال سویه اُمیکرون وجود ندارد؛ اما ماریا ون کرخوف مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری کووید-19 روز چهارشنبه گفت انتظار می رود ظرف چند روز اطلاعاتی در این مورد بدست آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا، از زمان شناسایی سویه اُمیکرون در آفریقا تاکنون 79 مورد ابتلا به این سویه در کشورهای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اُمیکرون سویه غالب کرونا در اروپا می شود

اُمیکرون سویه غالب کرونا در اروپا می شود