مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-03سياسي

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ/ حوزه علمیه قم چاره کند


درپی درگذشت آیت الله شیرازی مرتضی نجفی قدسی نوشت: امروزه درکمتر شهری عالم و فقیه برجسته وجود دارد و چاره اینکار در حوزه علمیه قم است.

بزرگان حوزه باید تدبیری کنند و با مهاجرت علمای اعلام به تهران و شهرهای بزرگ این خلاء را پر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس در پی ارتحال حضرت آیت الله سید رضی شیرازی، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با اشاره به خلأ علما و فقهای برجسته در شهرهای بزرگ از حوزه علمیه قم خواست تا با فراهم کردن شرایط مهاجرت برخی علما به تهران و شهرهای بزرگ این خلأ را جبران کند.

  بسم الله الرّحمن الرّحیم وَلِکُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُوا وَمَا رَبُّکَ بِغَافِلٍ عَمَّا یَعْمَلُونَ و برای همه انسانها بواسطه اعمالی که انجام می دهند درجات و مراتبی است و پروردگارت از آنچه انجام می دهند غافل نیست.

(انعام، 132) رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله سید رضی شیرازی (ره) ضایعه ای نه فقط برای حوزه علمیه تهران بلکه برای شهر تهران بزرگ محسوب می شود چرا که در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که هر بلد و شهری نیازمند سه چیز است: حاکم عادل، فقیه و عالم پرهیزکار و طبیب حاذق.

بنابر فرمایش امیر المؤمنین (ع) یکی از پایه های اصلی هر شهری وجود عالمی بزرگ در آن شهر است و البته طبیعی است شهر بزرگی مانند تهران که هر محله و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ/ حوزه علمیه قم چاره کند

خلاء وجود عالمان دینی در تهران و شهرهای بزرگ/ حوزه علمیه قم چاره کند