مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-03اقتصادي

کشت ماشک در 19 هزار هکتار از مزارع کردستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از وزارتخانه جهاد کشاورزی امسال 19 هزار هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گیاه ماشک اختصاص می یابد.

- محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج  با اشاره به اینکه در حال حاضر تاکید وزارتخانه جهاد کشاورزی بر کشت علوفه دیم شامل ماشک و نخود علوفه ای است، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل استان کردستان و نتایج مطلوب از کشت ماشک در این استان، امسال نیز بر اساس برنامه ابلاغی 19 هزار هکتار از مزارع استان در تناوب با گندم به کشت این محصول اختصاص می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 3 الی 4 هزار هکتار مزارع آیش در کردستان وجود دارد افزود: بیشتر این مزارع در شهرستان های بیجار،قروه،دهگلان و دیواندره قرار دارند و کشاورزان بعد از یکسال کشت گندم، سال بعد به زمین استراحت می دهند.

احمدی بیان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی آیش زمین برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست و در این شرایط کشاورز باید از تناوب یک محصول دیگر در زمینه ای کشاورزی خود استفاده کند که بیشترین تناوب در استان ما گندم و نخود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت ماشک در 19 هزار هکتار از مزارع کردستان

کشت ماشک در 19 هزار هکتار از مزارع کردستان