مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-03اقتصادي

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با پروژه «کمربند و جاده» چین


کمیسیون اتحادیه اروپا از طرحی به نام «دروازه جهانی» رونمایی کرده که بر اساس آن 300 میلیارد یورو با هدف سرمایه گذاری در زیرساخت های بخش های دولتی و خصوصی در سراسر جهان در نظر گرفته شده است؛ - طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با پروژه کمربند و جاده چین کمیسیون اتحادیه اروپا از طرحی به نام دروازه جهانی رونمایی کرده که بر اساس آن 300 میلیارد یورو با هدف سرمایه گذاری در زیرساخت های بخش های دولتی و خصوصی در سراسر جهان در نظر گرفته شده است؛ اقدامی که پاسخی به طرح استراتژیک کمربند و جاده چین تلقی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یکی از سندهای کمیسیون آمده است: دروازه جهانی با هدف بسیج سرمایه گذاری ها تا سقف 300 میلیارد یورو بین سال های 2021 تا 2027 میلادی به اجرا گذاشته می شود و منابع اتحادیه اروپا، کشورهای عضو، نهادهای مالی اروپایی و مؤسسات مالی توسعه ملی را گرد هم می آورد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز، در طرح دروازه جهانی از چین به عنوان رقیب نام برده نشده است؛ با این وجود اورزولا فون درلاین، رییس اتحادیه اروپا آن را نقشه ای برای سرمایه گذاری عمده در توسعه زیرساخت ها در سراسر جهان خوانده است.

چین استراتژی سرمایه گذاری جهانی خود موسوم به کمربند و جاده را که شاخص ترین پروژه رییس جمهور شی جینپینگ است، در سال 2013 میلادی راه اندازی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با پروژه «کمربند و جاده» چین

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با پروژه «کمربند و جاده» چین