مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-03سياسي

آیت الله میانجی ادب را با نقد و اخلاق را با فقه پیوند زده بود


مرحوم میانجی نگاه جامع به عرصه های مختلف دانش داشت و تلاش می کرد دین را در شکل جامع فهم کند، خدمتگزاری و زندگی با مردم و توجه به نقش عدالت در زندگی از دیگر ویژگی های ایشان بود.

- ، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در همایش بزرگداشت آیت الله محمدباقر ملکی میانجی، گفت: آیت الله ملکی میانجی، علم را با عمل و دانشمندی را با پرهیزکاری در آمیخته و خصال نیکوی اخلاقی را به صورت مجسم درآورده بود و او کسی بود که هر چه را می گفت وجدان و با آن زیست کرده بود.

وی افزود: او مصداق واقعی این تعبیر بود که پیامبر (ص) به نقل از عیسی (ع) فرمودند: مَن یُذَکِّرُکُمُ اللّه‏َ رُؤیَتُهُ، و یَزیدُ فی عِلْمِکُم منطِقُهُ و یُرَغِّبُکُم فی الآخِرَهِ عَمَلُهُ.

حواریان عیسی علیه‏ السلام عرض کردند: یا روح اللّه‏! پس با چه کسی همنشین شویم؟ فرمود: با آنکه دیدنش شما را به یاد خدا اندازد و گفتارش بر دانش شما بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.

سبحانی افزود: ایشان نگاه جامع به عرصه های مختلف دانش داشت و تلاش می کرد دین را در شکل جامع فهم کند، خدمتگزاری و زندگی با مردم و توجه به نقش عدالت در زندگی از دیگر ویژگی های ایشان بود؛ تواضع، ادب و احترام در برابر اندیشه های دیگران هم از ویژگی های باز دیگر ایشان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میانجی ادب را با نقد و اخلاق را با فقه پیوند زده بود

آیت الله میانجی ادب را با نقد و اخلاق را با فقه پیوند زده بود