مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-02سياسي

دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات خرما فعال شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تقویت زیرساخت های نگهداری، بسته بندی و صنایع مربوط به خرما گفت: دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات خرما فعال شود.

- ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: خرما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نگاه ویژه ای به این محصول و کالای استراتژیک شود.

وی با اشاره به اینکه خرما می تواند در اقتدار کشور اثرگذار باشد اضافه کرد: ایران از کشورهای ممتاز و پیشتاز در تولید، مصرف و صادرات خرما است و این محصول در تولید ناخالص ملی و نرخ ثروت ملی جایگاه خاصی دارد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه نداشتن دید کارشناسی در تولید، داشت، برداشت و مصرف خرما باعث عقب ماندگی شده است، ادامه داد: امیدواریم دولت سیزدهم یک نگاه بنیادین و دانش محور داشته باشد تا خرما در حوزه اقتدار کشور قادر به ایفای نقشی مهم باشد.

وی با اشاره به پایین بدون برداشت خرما در واحد سطح در ایران بیان کرد: همه وزارت خانه ها از جمله وزارت خارجه باید برای تقویت بازار خرما وارد عمل شوند و دیپلماسی اقتصادی در این زمینه فعال شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برخی از کشورهای دیگر خرمای ما را صادر می کنند افزود: باید در راستای اطلاع رسانی در مورد خرما و ارزش بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات خرما فعال شود

دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات خرما فعال شود