مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 12:002021-12-02سياسي

نمایندگان افغانستان و میانمار پشت درهای بسته سازمان ملل


پذیرش نمایندگان طالبان یا حکومت میانمار از سوی سازمان ملل متحد گامی در جهت به رسمیت شناختن بین المللی این دو حکومت تازه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، کمیته صدور اعتبارنامه اعضا برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه روز چهارشنبه خود تصمیم گیری در مورد تعیین نماینده افغانستان و میانمار را به تعویق انداخت تا همچنان از ورود نمایندگان طالبان و حکومت نظامی میانمار به این نهاد بین المللی جلوگیری شود.

پذیرش نمایندگان طالبان یا حکومت میانمار از سوی سازمان ملل متحد گامی در جهت به رسمیت شناختن بین المللی این دو حکومت تازه خواهد بود؛ حکومت هایی که با توسل به خشونت قدرت را قبضه کرده اند.

کمیته 9 نفره اعتبارنامه سازمان ملل متحد که شامل نمایندگانی از سه عضو از پنج عضو دائمی شورای امنیت یعنی روسیه، چین و ایالات متحده و نیز نمایندگان کشورهای باهاما، بوتان، شیلی، نامیبیا، سیرالئون و سوئد است، در پایان جلسه روز چهارشنبه خود نتوانست در خصوص صدور اعتبارنامه نمایندگان حکومت های جدید افغانستان و میانمار به اجماع برسد.

آنا کارین انستروم سفیر سوئد در سازمان ملل که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، در پایان جلسه روز چهارشنبه کمیته صدور اعتبارنامه از اظهار نظر در مورد این که آیا عدم حصول اجماع به معنای تمدید حضور سفرای فعلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان افغانستان و میانمار پشت درهای بسته سازمان ملل

نمایندگان افغانستان و میانمار پشت درهای بسته سازمان ملل