مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-02فناوري

جلوی رومینگ ناخواسته و هزینه هایش را بگیرید


به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، رگولاتوری رومینگ بین الملل به صورت پیش فرض برای تمام سیم کارت های دائمی و اعتباری فعال است، - اما مشترکان می توانند با استفاده از کدهای دستوری (USSD) یا مراجعه به نرم افزارهای اپراتور خود، رومینگ بین المللی را برای سیم کارت خود غیرفعال کنند.

به گزاش ایسنا، اگر یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای دیگر قرار دهد، به این حالت رومینگ گفته می شود.

در این حالت وقتی مشترکان تلفن همراه از محدوده خدمات دهی شبکه اپراتور خودشان خارج می شوند به صورت خودکار امکان برقراری تماس و دریافت دیگر خدمات تلفن همراه را از طریق شبکه سایر اپراتورها دریافت می کنند.

برای زمانی است که افراد قصد مسافرت به کشورهای خارجی را داشته باشند و بخواهند به جای استفاده از سیم کارت کشور مقصد، از سیم کارت های ایرانی استفاده کنند که در آن صورت، تعرفه های رومینگ برایش محاسبه می شود.

با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات رومینگ، لازم است این امکان از قبل روی سیم کارت آنها فعال باشد، اپراتور با فعال سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همه مشترکان خود، این امکان را فراهم کرده است تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدأ، استفاده از خدمات رومینگ امکان پذیر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوی رومینگ ناخواسته و هزینه هایش را بگیرید

جلوی رومینگ ناخواسته و هزینه هایش را بگیرید