مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-02بين الملل

اطلاعات زمین شناسی مریخ در دست مریخ نورد چینی ها


داده های جمع آوری شده توسط ماموریت تیان ون-1 (Tianwen-1) و مریخ نورد ژورونگ (Zhurong) چین اطلاعات جدیدی در مورد یک ناحیه نیمکره شمالی مریخ که تاکنون مورد بررسی و کاوش قرار نگرفته در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

- داده های جمع آوری شده توسط ماموریت "تیان ون-1"(Tianwen-1) و مریخ نورد "ژورونگ"(Zhurong) چین اطلاعات جدیدی در مورد یک ناحیه نیمکره شمالی مریخ که تاکنون مورد بررسی و کاوش قرار نگرفته در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، بیش از 30 دانشمند از هنگ کنگ و ماکائو چین در حال تلاش برای پردازش هرچه سریع ‎تر داده های جمع آوری شده توسط مریخ نورد ژورونگ و فضاپیمای تیان ون-1 این کشور که در مدار اطراف این سیاره قرار دارد، هستند.

تاکنون مطالعات متعددی انجام شده است، اما محققان می گویند که طی هفته ها و ماه های آینده، مطالعات بیشتری انجام خواهد شد و طی آن اطلاعات بیشتری در مورد آب و هوا، زمین شناسی و تاریخ نیمکره شمالی مریخ ارائه خواهد شد.

رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین(NAOC) که از ماه سپتامبر در حال دریافت این داده ها از فضا است تاکنون نزدیک به 200 گیگابایت اطلاعات منتشر کرده است که این اطلاعات نیز از هشت ابزار تعبیه شده بر روی این مریخ نورد و مدارگرد بین ماه‎ های فوریه و ژوئن جمع آوری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات زمین شناسی مریخ در دست مریخ نورد چینی ها

اطلاعات زمین شناسی مریخ در دست مریخ نورد چینی ها