مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-02پزشكي

تشریح جزییات شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری ها


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر کانون های گزارش شده از آنفولانزای پرندگان در کشور صرفا در حیات وحش در تالاب میقان و بابلسر بوده و چند مورد هم در اردبیل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، بهمن نقیبی در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده است که بیماری نیوکاسل در واحدهای مرغداران گوشتی تربت حیدریه شیوع بیماری پیدا کرده است آیا این امکان وجود دارد که این بیماری در تمام مرغداری های کشور پخش شود؟ گفت: بیماری نیوکاسل در طیور یک بیماری جهان شمول بوده و در تمام دنیا این معضل قابل مشاهده است.

یکی از نشانه های این بیماری چرخش سر طیور است.

وی بابیان اینکه خبر شیوع این بیماری در یک منطقه به معنی بروز بیماری جدید و یا سرباز کردن بیماری قدیمی نیست، افزود: در حال حاضر واحدهای مجزا درگیر این بیماری هستند و این بیماری همه گیر نشده است.

اما باید بگویم که واکسن داخلی و خارجی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل در بازار موجود است و می توان با زدن واکسن مانع شیوع آن شد.

وی بابیان اینکه حجم کافی از واکسن بیماری نیوکاسل در کشور تامین شده است، خاطر نشان کرد: این بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست اما این بیماری به شدت به صنعت مرغداران آسیب می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جزییات شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری ها

تشریح جزییات شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری ها