مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-02اقتصادي

سهم تامین مالی اقتصاد ایران از بورس


کارشناس بازار سرمایه درباره سهم تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه گفت: سهم تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه بین 10 تا 12 درصد است و عمده تامین مالی کشور به صورت سنتی از طریق بانک ها انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش، حجت الله انصاری، کارشناس بازار سرمایه در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرکت های تامین سرمایه از طریق انتشار ابزارهای مالی مانند اوراق بدهی، اوراق مشارکت، صکوک اجاره، استصناع و مرابحه تامین مالی می شود که خریداران این اوراق هم سرمایه گذاران حقیقی و هم حقوقی که عمدتا خریداران حقوقی هستند.

وی افزود: سهم تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه بین 10 تا 12 درصد است و عمده تامین مالی کشور به صورت سنتی از طریق بانک ها انجام می شود.

این فعال بازار سرمایه در مورد اینکه امسال چقدر تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام گرفت، گفت: امسال از طریق اوارق اجاره سهام و اوراق تبعی 12 هزار و 500 میلیارد تومان تامین مالی انجام شد.

انصاری در برابر این پرسش که آیا دولت برای تامین کسری بودجه خود می تواند به بازار سرمایه مراجعه کند؟، گفت: همان گونه که شرکت ها تامین مالی خود را از بازار سرمایه انجام می دهند، دولت هم می تواند تامین مالی کند و این کار معمول است که از طریق انتشار اوراق بدهی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم تامین مالی اقتصاد ایران از بورس

سهم تامین مالی اقتصاد ایران از بورس