مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-02بين الملل

اردوغان سالگرد تاسیس کشور امارات را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت


رییس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با ولیعهد ابوظبی ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات، درباره مسایل منطقه ای و راه های ارتقای روابط دو کشور گفت وگو کرد.

- رییس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با ولیعهد ابوظبی ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات، درباره مسایل منطقه ای و راه های ارتقای روابط دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بخش ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات را تبریک گفته و دو طرف مسایل منطقه ای و گام های ویژه بهبود روابط میان دو کشور را بررسی کردند.

روابط ترکیه و امارات در طول چند سال گذشته به دلیل چند مساله و در راس آنها حمایت ترکیه از قطر، مسایل لیبی، سوریه و یمن اتهامات جاسوسی متقابل و اقدام امارات در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و امضای توافقنامه ای در این زمینه شاهد تنش روبه فزونی بوده است.

اما اخیرا شدت تنش سیاسی میان دو کشور به شکل چشمگیری کاهش یافت و اردوغان و بن زاید 24 نوامبر طی مذاکراتی در آنکارا راه های تقویت همکاری ها و اقدام مشترک و مسایل منطقه ای را بررسی کرده و چندین توافقنامه همکاری را در زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان سالگرد تاسیس کشور امارات را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت

اردوغان سالگرد تاسیس کشور امارات را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت