مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-02اجتماعي

مدیریت یکپارچه شهری کلید طلایی مقابله با آلودگی هوای پایتخت


آلودگی هوا در تهران تشدید شده و وضعیت پایتخت به لحاظ آلاینده ها قرمز است.

کارشناسان می گویند همه راهکارهای ارائه شده موقتی و مسکنی بر این درد کهنه است و شورای شهری ها معتقدند کلید طلایی مقابله با این موضوع در دست مدیریت یکپارچه شهری بوده که تاکنون مغفول مانده است.

- خبرگزاری فارس، گروه شهری: آلودگی هوا دست از سر تهران بر نمی دارد، غلظت ذرات معلق طی روزهای اخیر به شدت افزایش و وضعیت تهران قرمز و برای همه افراد آلوده است.

پایتخت از ابتدای سال 2 روز هوای پاک، 192 روز هوای قابل قبول، 58 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 3 روز آلوده برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش 15 روز هوای پاک، 174روز هوای قابل قبول، 64 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 2 روز آلوده برای همه افراد داشته است.

جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا هم تشکیل شده و معاونت هماهنگی عمرانی استانداری تهران از ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبرداده است.

برخی از کارشناسان و مسوولان، اجرا نشدن قانون هوای پاک و برخی مازوت را دلیل تشدید الودگی هوا می دانند اما توصیه همه، استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و کاهش تردد با خودروهای شخصی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت یکپارچه شهری کلید طلایی مقابله با آلودگی هوای پایتخت

مدیریت یکپارچه شهری کلید طلایی مقابله با آلودگی هوای پایتخت