مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-02اقتصادي

49 هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند


سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه 16 درصد معادل حدود 400 هزار نفر از جمعیت استان بالای 60 سال هستند، گفت: 49 هزار نفر از این جمعیت دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

- فردین مهرابیان در گفتگو با برای جمعیت بالای 60 سال، اظهار کرد: حدود 400 هزار نفر از جمعیت استان گیلان بالای 60 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه این معادل 16 درصد از جمعیت بیش از دو میلیون و 500 هزار نفری استان گیلان، افزود: تاکنون 49 هزار نفر از این جمعیت واکسن نوبت سوم خود را دریافت کرده اند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای دریافت دُز سوم باید چهار ماه از تزریق نوبت دُز دوم آنها گذشته می توانند به پایگاه ها مراجعه کنند، ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت دستور العمل های بهداشتی می تواند سطح ایمنی در برابر کرونا را افزایش دهد.

وی همچنین به شناسایی و انتشار سویه جدید کرونا در برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هیچ مدارکی که نشان دهنده شناسایی این گونه جدید در استان گیلان و یا کشور باشد وجود ندارد.

مهرابیان با بیان اینکه قدرت سرایت با توجه به آن چیزی که تاکنون از سوی کارشناسان بهداشت جهانی عنوان شده بسیار بالا است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از هر گونه عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

49 هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

49 هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند