مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 05:002021-12-02سياسي

رای دیوان عالی کشور درباره خروج راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه چه می گوید؟


خلاصه یک رای اصراری هیات عمومی دیوان عالی کشور با تیتر «راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه شخص ثالث خارج است» منتشر شد که ممکن است برای مخاطب این تصور را ایجاد کند که در صورت فاقد گواهینامه بودن راننده خودرو، - خلاصه یک رای اصراری هیات عمومی دیوان عالی کشور با تیتر راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه شخص ثالث خارج است در رسانه ها منتشر شد، ولی باید توجه داشت که مفاد این رای صرفا ناظر بر خود راننده مقصر حادثه ایست که فاقد گواهینامه باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک خلاصه یک رای اصراری هیات عمومی دیوان عالی کشور با تیتر راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه شخص ثالث خارج است منتشر شد که ممکن است برای مخاطب این تصور را ایجاد کند که در صورت فاقد گواهینامه بودن راننده خودرو، بیمه هیچ مسوولیتی راجع به خسارات حادثه رانندگی نخواهد داشت.

در مورد راننده فاقد گواهینامه چند فرض قابل تصور است: 1- راننده غیر مسبب حادثه فاقد گواهینامه باشد اگر بین دو خودرو تصادف اتفاق بیفتد و راننده خودرویی که مسبب و مقصر ایجاد تصادف نیست، فاقد گواهینامه رانندگی باشد، هیچ اثری در حق او برای مراجعه به بیمه گر ایجاد نمی شود.

در این حالت راننده فاقد گواهینامه (راننده خودروی غیر مسبب حادثه)، به صراحت بند (ت) ماده یک قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای دیوان عالی کشور درباره خروج راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه چه می گوید؟

رای دیوان عالی کشور درباره خروج راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه چه می گوید؟