مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-02بين الملل

داستان جوان شیعه عربستانی که 25 سال است بدون دلیل در زندان به سر می برد


مصطفی معلم، به جرمی متهم شده است که در زمان وقوع در زندان بود.

او برای جرمی که مرتکب نشده به حبس ابد محکوم شده و زیر بدترین شکنجه ها قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی معلم جوان شیعه عربستانی اهل منطقه قطیف از آوریل 1996 (فروردین 1375) تاکنون در زندان به سر می برد و این روزها کمتر کسی است که او را بشناسد و بداند که دلیل بازداشت او چه بود و به چه اتهامی بیش از 25 سال است که در زندان به سر می برد.

وبگاه مرآه الجزیره نوشته است که نکته مهم اینجاست که مأموران به هنگام بازداشت او هیچ برگه ای را که نشان از حکم قاضی باشد به او و خانواده اش نشان ندادند.

آن ها با نهایت خشونت وارد روستای الجارودیه در استان قطیف در شرق عربستان شده و با ضرب و شتم اهالی خانه، مصطفی المعلم را با خود بردند.

خانواده اش می گویند که او زیر شکنجه و ضرب و شتم ها مجبور شده است به عاملیت در بمب گذاری برج های خُبَر در عربستان که  19 سرباز آمریکایی کشته و حدود 400 تن وقت آمریکا در سال 2001 مدعی شد که مصطفی المعلم یکی از افراد عامل در انفجار برج های خُبَر بود.

مقامات سعودی پس از این اظهار نظر نیز برای آن که دل آمریکایی ها را به دست آورند بر ادعای سابق خود پافشاری کردند و علی رغم اینکه این جوان شیعه در هنگام انفجار در زندان بود، دادگاه سعودی او را به حبس ابد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان جوان شیعه عربستانی که 25 سال است بدون دلیل در زندان به سر می برد

داستان جوان شیعه عربستانی که 25 سال است بدون دلیل در زندان به سر می برد