مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:502021-12-01بين الملل

کمیته حقیقت یاب عراق نتایج تحقیق درباره اعتراضات را اعلام کرد


کمیته حقیقت یاب عراق نتایج تحقیقات خود درباره تظاهرات اخیر در نزدیکی منطقه سبز بغداد را اعلام کرد.

- به نقل از واع، کمیته حقیقت یاب عراق که تظاهرات اخیر در نزدیکی منطقه سبز بغداد را مورد بررسی و تحقیق قرار داده است، در نشست خبری نتایج تحقیقات خود را اعلام کرد.

کمیته حقیقت یاب در نشست خبری خود اعلام کرد که بیش از 65 گزارش درباره حوادثی که در اعتراضات منطقه سبز به وقوع پیوست، ثبت کرده است.

گفته شده این نتایج براساس اطلاعات از تصاویر و فیلم ضبط شده توسط دوربین های نزدیک محل حادثه بدست آمده است و تحقیقات نشان می دهد دستوری درباره برچیدن تظاهرات صادر نشده و هیچ ادله و دستوری مبنی بر به آتش کشیدن چادر تظاهرات کنندگان در کار نبوده و در تظاهرات در اطراف منطقه سبز دو نفر از تظاهرات کنندگان جان خود را از دست داده اند.

به گفته سخنگوی کمیته حقیقت یاب، برگه های مربوط به حوادث به شورای قضایی ارجاع داده شده است و الحشدالشعبی نقش مهمی در آرام کردن اوضاع داشته است، هرچند رأی شورای قضایی عراق در ارتباط با این پرونده فصل الخطاب خواهد بود.

حدود یک ماه پیش شورای عالی قضایی عراق بیانیه ای را در خصوص حوادث خونین بار روز جمعه در منطقه سبز منتشر کرد و در این بیانیه گفت که یک کمیته حقیقت یاب به منظور تحقیق درباره حوادث جمعه خونین تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته حقیقت یاب عراق نتایج تحقیق درباره اعتراضات را اعلام کرد

کمیته حقیقت یاب عراق نتایج تحقیق درباره اعتراضات را اعلام کرد