مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:252021-12-01سياسي

مرز ایران و افغانستان در شرایطی کاملا آرام/ جزییات بیشتر از علت حادثه مرزی امروز


معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت مرز ایران و افغانستان هم اکنون کاملا آرام و شرایط عادی دارد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت مرز ایران و افغانستان هم اکنون کاملا آرام و شرایط عادی دارد.

محمد هادی مرعشی در گفت وگو با ایسنا افزود: دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان سالهاست در کنار هم دارند زندگی می کنند و تا کنون هیچ مشکلی به لحاظ مسائل مرزی نداشته اند.

معاون امنیتی استاندار در ادامه گفت: از سال 82 دیوار امنیتی بین ایران و مرز افغانستان در منطقه سیستان ساخته شده است و در محدوده بین این دیوار و مرز رسمی زمین های کشاورزی کشاورزان ایرانی قرار دارد که براساس روال عادی کشاورزان از زمین های خودشان در آنسوی دیوار مرزی سرکشی و فعالیت کاشت، داشت و برداشت می کنند.

مرعشی گفت: شهروندان سیستانی چون آن طرف مرز زمین کشاورزی دارند همیشه برای سرکشی از دیوار مرزی با هماهنگی عبور میکنند که به دلیل استقرار افراد جدید غیر فارسی زبان در ولایت نیمروز افغانستان این افراد به سمت کشاورزان تیراندازی کرده و مشکلاتی بوجود آوردند.

وی اظهار کرد: آنچه که امروز در مرز رخ داده ابن بوده است که کشاورزان امروز صبح با تراکتورهای خود وارد زمین های کشاورزی در آنسوی دیوار مرزی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز ایران و افغانستان در شرایطی کاملا آرام/ جزییات بیشتر از علت حادثه مرزی امروز

مرز ایران و افغانستان در شرایطی کاملا آرام/ جزییات بیشتر از علت حادثه مرزی امروز