مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 17:002021-12-01سياسي

گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی


فرماندار تبریز با انتقاد از گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی گفت: بزرگ ترین مساله این شهر آب شرب است.

- ، بهروز مهدوی روز چهارشنبه در کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم این طرح اجرایی شود که کار بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست، کشاورزی و باغ شهری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بحث تداخل ارضی و تجاوز به حریم ها در تبریز بسیار اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید این حریم ها را حفظ کنند و از آنها برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

مهدوی ایجاد شهرک کشاورزی را علاوه بر تأمین امنیت غذایی، باعث، ارتقای معیشت کشاورزان، ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان و حفظ محیط زیست و جذب گردشگر دانست و بر عملیاتی کردن باغ شهر تبریز تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز این شهرستان را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در بخش زراعت هشت هزار و 500 هکتار گندم کشت شد و سه هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده است.

فرامرز افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح 800 هکتار گندم، 800 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی

گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی