مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 16:052021-12-01سياسي

تقریب مذاهب به معنی واقعی در کردستان برقرار است


نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مردم این استان در طول تاریخ با همدلی و اتحاد در کنار هم زیسته و عشق و ارادت بسیار زیادی به اهل بیت دارند و می توان گفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه امروز در یکصد و دهمین شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، از حضور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کردستان تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 4 هزار روحانی اهل تشیع و تسنن در کردستان فعالیت دارند که 3 هزار و 600 نفر از این تعداد را روحانیون اهل سنت و حدود 400 نفر نیز طلاب و روحانیون اهل تشیع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: 2 هزار و 500 مسجد اهل تسنن و نزدیک 400 مسجد اهل تشیع در کل استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کردستان به معنای واقعی و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی است، گفت تعداد زیادی هیات علمیه در استان وجود دارند که وزنه سنگین علمی را تشکیل می دهند.

وی افزود: جمعیت بالای یک میلیون و 600 هزار نفری کردستان از شیعه و سنی در طول تاریخ با همدلی و اتحاد در کنار هم زیسته و عشق و ارادت بسیار زیادی به اهل بیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقریب مذاهب به معنی واقعی در کردستان برقرار است

تقریب مذاهب به معنی واقعی در کردستان برقرار است