مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 14:052021-12-01سياسي

گسترش همکاری فناورانه ایران و جامعه جهانی در حوزه مغز


ایران در تعامل فناورانه با دنیا در حوزه تحقیقات جهانی مغز همکاری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با گسترش فناوری های نوین در حوزه های پژوهشی مغز، افق های جدید به روی سازمان ها، ستادها و آزمایشگاه های این حوزه گشوده شده است.

یکی از مهم ترین این افق ها، ایجاد تعامل های بسیار با جامعه جهانی در این حوزه است تا جایی که هم اکنون ایران در تعامل فناورانه با دنیا در حوزه تحقیقات جهانی مغز همکاری دارد.

دامنه این فناوری های نوین به اندازه ای گسترش یافته که سازمان تحقیقات جهانی مغز (ایبرو) در انتخابات اخیر خود، پس از گذشت بیش از 12 سال، نماینده ای از کشورمان را برای عضویت در کمیته مرکزی این سازمان در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزید.

عباس حق پرست، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران، به عنوان نماینده جدید ایران و یکی از اعضای کمیته مرکزی منطقه آسیا و اقیانوسیه این سازمان برای مدت سه سال انتخاب و معرفی شده است.

ایران از سال 1998 با سازمان جهانی مغز همکاری دارد و انجمن علوم اعصاب کشورمان یکی از اعضای دائمی این سازمان جهانی غیرانتفاعی است.

در کمیته آسیا و اقیانوسیه سازمان تحقیقات جهانی مغز علاوه بر نماینده کشورمان، نمایندگانی از کشورهای ژاپن، هند، مالزی، نیوزیلند، مغولستان و کره جنوبی نیز حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری فناورانه ایران و جامعه جهانی در حوزه مغز

گسترش همکاری فناورانه ایران و جامعه جهانی در حوزه مغز