مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:452021-12-01اقتصادي

جنگل های زاگرس سالانه 6 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می کنند


قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل های زاگرس سالانه 6 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباسعلی نوبخت ظهر چهارشنبه در مراسم پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس که در منطقه حفاظت شده چالابه، اظهار کرد: وسعت جنگل های زاگرس 6 میلیون هکتار است که از این میزان 600 هزار هکتار آن در استان کرمانشاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار جنگل به طور متوسط یک هزار متر مکعب آب را طی سال در خود ذخیره می کند، افزود: جنگل های زاگرس در یک سال 6 میلیارد آب را در خود ذخیره و طی سال به تدریج آزاد می کنند.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور وی با تاکید بر اینکه طبیعت ما در جهان هستی است، گفت: جنگل های زاگرس می توانند در سال اکسیژن مورد نیاز 60 میلیون انسان را تأمین کنند.

نوبخت به فرهنگ درختکاری در ایران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس اسناد موجود ایران اولین ملیت و ملتی است که سابقه نهال کاری در آن بیش از سه هزار سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه منطقه زاگرس 14 هزار و 800 سال پیش علفزار بوده که کم کم تبدیل به جنگل شده است، گفت: این منطقه حدود پنج هزار سال پیش با دارا بودن چهار گونه از درختان بلوط به اوج رسید، اما هم اکنون متأسفانه زاگرس به سمت علفزار شدن در حال حرکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های زاگرس سالانه 6 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می کنند

جنگل های زاگرس سالانه 6 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می کنند