مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:452021-12-01پزشكي

آثار اقتصادی و آسیب پذیری بانوان در دوران کرونا بیشتر است


رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز گفت:60 درصد کارکنان نظام سلامت در کشور را بانوان تشکیل می دهند و آثار اقتصادی کرونا و آسیب پذیری آنها د دوران کرونا نیز بیشتر است.

- شیراز - رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت علوم پزشکی شیراز گفت:60 درصد کارکنان نظام سلامت در کشور را بانوان تشکیل می دهند و آثار اقتصادی کرونا و آسیب پذیری آنها در دوران کرونا بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمسؤولیت مراقبت از بیماران کووید 19 را بر عهده داشته و حتی گروهی به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.

دکتر باقری لنکرانی فرسودگی شغلی در بانوان شاغل را دیگر ضرورت اهمیت پرداختن به موضوع سلامت بانوان برشمرد که در این کنفرانس بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته و ادامه داد: همچنین آثار کووید 19 از نظر اقتصادی نیز در بانوان بیشتر شاهد آن بودیم و در این زمینه آسیب پذیری بیشتری داشتند.

او تأثیر کرونا بر سلامت روان بانوان، علاوه بر سلامت جسمی آنان را نیز به عنوان دیگر محور برگزاری این رویداد علمی عنوان کرد و گفت: فراتحلیل ها از مناطق مدیترانه و آفریقا نشان دهنده افزایش موارد افسردگی و اضطراب در بانوان بوده؛ اما می توان کرونا را به فرصتی برای بازسازی روانی و افزایش تاب آوری در برابر آسیب های روانی تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار اقتصادی و آسیب پذیری بانوان در دوران کرونا بیشتر است

آثار اقتصادی و آسیب پذیری بانوان در دوران کرونا بیشتر است