مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-01سياسي

ویژگی های مجلس تراز انقلاب؛ از عدالت محوری تا ساده زیستی


ضروری است که نمایندگان مجلس در عدالت، شفافیت، صداقت در گفتار، پرهیز از فریب، مردمی بودن، دوری از طمع و مال اندوزی، ساده زیستی و از همه مهم تر خدامحوری طوری عمل کنند که به معنای واقعی کلمه وکیل المله باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، از دهم آذر ماه در تقویم رسمی کشور به روز مجلس یاد می شود.

مجلس شورای اسلامی در 23 تیر 1372 با هدف ثبت مجاهدت های سیاستمدار متعهد، شهید آیت الله مدرس در تقویم، این روز را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.

شهید مدرس به دلیل مخالفت با سیاست ‎های پهلوی اول به دامغان، مشهد، خواف و کاشمر تبعید شد و در نهایت در تبعید به طرز مشکوکی به شهادت رسید.

ویژگی های شهید مدرس شهید مدرس به دلیل ویژگی های بارزی همچون سلامت و روانی گفتار ، بی اعتنایی به مال دنیا ، شهامت و شجاعت ، مردم داری ، ساده زیستی ، ازخودگذشتگی ، متوقع نبودن ، صداقت در گفتار و پرهیز از سیاست فریب ، تلاش برای حفظ شأن روحانیت و برخورداری از دانش به یکی از الگوهای برجسته تاریخ معاصر کشورمان تبدیل شد.

شهید مدرس از نگاه امامین انقلاب ایستادگی در برابر قلدرمآبان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در وصف شهید مدرس از واژگانی چون: ایستادگی، امانت داری و مبارزه با غیر از زمان محمدرضاشاه بود، آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های مجلس تراز انقلاب؛ از عدالت محوری تا ساده زیستی

ویژگی های مجلس تراز انقلاب؛ از عدالت محوری تا ساده زیستی