مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-01سياسي

پویش مردمی احیای جنگل های زاگرس/ کاشت درختان جنگلی در 74 نقطه زاگرس نشین


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به آغاز طرح پورش مردمی احیای جنگل ها زاگراس گفت: در این طرح عملیات بذرکاری گونه های بومی و درختان جنگلی در 74 شهرستان استان های حاشیه زاگرس انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نهاوند، به منظور احیای جنگل های 11 استان حاشیه زاگرس، ظهر امروز طرح پویش مردمی حفظ جنگل های زاگرس با حضور رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و مسئولین محلی در جنگل گیان نهاوند به نمایندگی از استان های زاگرس نشین آغاز شد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این مراسم اظهار کرد: امروزه پدیده هایی چون تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی های مداوم، وجود آفات و بیماری های درختان جنگلی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع در منطقه از جمله چالش ها و تهدیداتی است که جنگل های زاگرسی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و آنها را در معرض بحران قرار داده است.

مسعود منصور افزود: به دلیل رشد جمعیت و نیاز جنگل نشینان به سوخت، منبع غذایی برای دام ها و زمین های کشاورزی بهره برداری غیراصولی از این جنگل ها چهره آن ها را دگرگون کرده است بنابراین جز در نقاط معدودی نشانی از انبوهی سابق این جنگل ها دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش مردمی احیای جنگل های زاگرس/ کاشت درختان جنگلی در 74 نقطه زاگرس نشین

پویش مردمی احیای جنگل های زاگرس/ کاشت درختان جنگلی در 74 نقطه زاگرس نشین