مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:402021-12-01سياسي

لنکرانی: بکوشیم کاستی های حوزه سلامت زنان جبران شود


رییس دهمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان با اشاره به تاثیرگذاری سلامت زنان در ارتقاء سلامت خانواده و جامعه، تاکید کرد که باید برای جبران کاستی های تاریخی در این حوزه کوشش کرد.

- دکتر کامران باقری لنکرانی چهارشنبه 10 آذر در آیین گشایش این رویداد علمی با اشاره به تداوم برگزاری این برنامه طی 10 سال متوالی و به همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت، گفت: در این رویداد علمی تلاش شده تا نگاه جامع تری به موضوع سلامت بانوان جامعه داشته باشیم و فراتر از نگاه پزشکی، با رویکردی بین بخشی به این موضوع بپردازیم.

باقری لنکرانی، سلامت بانوان را محور سلامت خانواده دانست و افزود: این محوریت نه تنها به دلیل اختصاص نیمی از جامعه به جمعیت بانوان، بلکه به دلیل تاثیرپذیری سلامت تمامی جامعه از سلامت بانوان است و لازم است بکوشیم کاستی های تاریخی در این زمینه را با اهتمام و نگاهی عمیق جبران کنیم.

ضرورت توجه به سلامت بانوان شاغل در نظام سلامت کشور او انتخاب موضوع سلامت بانوان در دوران کرونا را تلاشی در این راستا برشمرد و افزود: 70درصد از ارائه دهندگان خدمات سلامت در دنیا و بیش از 60 درصد کارکنان نظام سلامت در کشور را بانوان تشکیل می دهند که در دوران کرونا مسوولیت مراقبت از بیماران کووید19 را بر عهده داشته و حتی گروهی به خیل شهدای مدافع سلامت پیوستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لنکرانی: بکوشیم کاستی های حوزه سلامت زنان جبران شود

لنکرانی: بکوشیم کاستی های حوزه سلامت زنان جبران شود