مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:302021-12-01پزشكي

تاکنون 470 بیمار مبتلا به ویروس HIV در آذربایجان شرقی شناسایی شده است


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون در استان 470 بیمار را شناسایی کرده ایم که 70 نفر آنها زن و بقیه مرد بودند که از میان این افراد 235 نفر آنها هم اکنون در قید حیات بوده و بقیه فوت کرده اند.

- مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تاکنون 470 بیمار مبتلا به ویروس HIV در آذربایجان شرقی شناسایی شده است ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون در استان 470 بیمار را شناسایی کرده ایم که 70 نفر آنها زن و بقیه مرد بودند که از میان این افراد 235 نفر آنها هم اکنون در قید حیات بوده و بقیه فوت کرده اند.

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری ایدز اظهار کرد: HIV یک بیماری عفونی است که اغلب مردم آن را با نام ایدز می شناسند در حالیکه ایدز مرحله انتهایی این بیماری عفونی است و اگر فرد مبتلا به موقع و صحیح تحت درمان قرار بگیرد، به این مرحله نخواهد رسید.

وی ادامه داد: مقصد ویروس HIV، گلبول های سفید است که با ورود به بدن، ابتدا از امکانات گلبول های سفید استفاده کرده و سپس در مراحل انتهایی آن را تخریب می کند و لذا خون و ترشحات بدن به ویژه ترشحات دستگاه تناسلی عامل اصلی انتقال این بیماری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 470 بیمار مبتلا به ویروس HIV در آذربایجان شرقی شناسایی شده است

تاکنون 470 بیمار مبتلا به ویروس HIV در آذربایجان شرقی شناسایی شده است