مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-01پزشكي

«اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها!/ علائم سویه جدید کرونا چیست؟


به گفته متخصصان، راه مقابله با این بیماری علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، انجام واکسیناسیون است و آن دسته از افرادی که از تزریق واکسن کرونا ممانعت می کنند در صورت ابتلا به این ویروس در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.

- فارس پلاس؛ حمیدرضا عینی زاده: سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی را اُمیکرون نام گذاری کرده است.

این سازمان هشدار داد شناسایی امیکرون در آفریقای جنوبی به عنوان کشوری با پایین ترین آمار واکسیناسیون، نشان دهنده فوریت توزیع بهتر دُزهای واکسن به منظور جلوگیری از بروز جهش های خطرناک است.

سازمان جهانی بهداشت به دنبال توصیف گونه امیکرون به عنوان گونه نگران کننده که لزوم نظارت ویژه بر روند تکامل آن را می طلبد، در صفحه رسمی اش اعلام کرد، امیکرون یادآور این امر است که با نابرابری بیشتر در توزیع واکسن ها، فرصت بیشتری برای انتقال ویروس فراهم می شود .

  جهش های کروموزومی سویه جدید کرونا دو برابر دلتا ویروس و سرعت انتشار آن بسیار بالاست، این سویه جدید اکنون در مکزیک، هنگ کنگ و اسراییل شیوع یافته و کشورهای جهان همه گیری این سویه را برای دنیا خطرناک ارزیابی می کنند.

علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفته است: سویه جدید امیکرون 500 برابر سرعت سرایت پذیری بیشتری نسبت به سوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها!/ علائم سویه جدید کرونا چیست؟

«اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها!/ علائم سویه جدید کرونا چیست؟