مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:152021-12-01اجتماعي

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در 7 استان


سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در 7 استان و کاهش دما تا 10 درجه در 14 استان هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد شدید پیش از ظهرتا اواخر وقت چهارشنبه (10 آذرماه) برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، اردبیل و گیلان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به گلخانه ها و درختان دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندوها، خشک نگهداشتن سطح زمین در دامداری ها با توجه به باد و سرما و بسته نگهداشتن درب و دریچه های سالن های پرورشی توصیه می شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به کاهش 8 تا 10 درجه ای دمای هوا آمده است: این شرایط جوی جمعه (12 آذرماه) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، گیلان و مازندران و شنبه (13 آذرماه) در استان های البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دور از انتظار نیست و وارد شدن خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی قابل پیش بینی است.

سازمان هواشناسی برای مزارع و باغات مصرف کودهای پتاسه (سولوپتاس) و ترکیبات بُر و روی (مانند فروت ست) و کودهای اسید آمینه به صورت غیرمستقیم در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در 7 استان

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در 7 استان