مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-01پزشكي

50 درصد روش انتقال ویروس HIV از طریق تماس جنسی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: بیش از 50 درصد روش انتقال ویروس HIV در حال حاضر از طریق تماس جنسی اتفاق می افتد که باید بر روی این موضوع آگاه سازی جامعه انجام شود.

- دکتر محمد مهدی مجذوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در گذشته عمده ترین روش انتقال ویروس HIV از طریق استفاده از سرنگهای مشترک معتادین تزریقی بودکه این روند با آگاه سازی جامعه کاهش یافت اما روند ابتلا از طریق تماس جنسی پیشی گرفته است که توصیه می شود جوانان و نوجوانان نسبت به این موضوع آگاه شوند.

وی با بیان اینکه زنان در صورت ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی آسیب پذیر تر هستند، تصریح کرد: تغییر الگوی ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی نسبت به سایر روشها افز ایش یافته که این امر نشان دهنده افزایش مبتلا جامعه زنان است.

رییس علوم پزشکی همدان به واکسن ویروس اچ آی وی اشاره کرد و گفت: این واکسن در مرحله تحقیقاتی بوده و تاکنون واکسن تایید شده ای برای اچ آی وی ساخته نشده است، بنابراین بهترین راه، پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی است که روش های پیشگیری بسیار ساده است چرا که این ویروس از طریق دست دادن، روابط اجتماعی و سایر مصادیق منتقل نمی شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد روش انتقال ویروس HIV از طریق تماس جنسی است

50 درصد روش انتقال ویروس HIV از طریق تماس جنسی است