مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-01پزشكي

شناسایی بیماران مهمترین راهکار برای مقابله با ایدز است


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد که مهمترین و تاثیرگذارترین راهکار برای مقابله با گسترش بیماری ایدز، - شناسایی بیماران مبتلا است.

دکتر فریبا مرادی چهارشنبه 10 آذر به مناسبت روز جهانی ایدز، به خبرنگاران گفت: بی اطلاعی درصد قابل توجهی از موارد مبتلا به عفونت اچ ای وی و بیماری ایدز، از چالش های اصلی مراقبت این بیماری است.

این کارشناس پیشگیری از بیماری ها، افزود: اول دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و شعار امسال با عنوان اجازه نمی دهیم کرونا، برنامه مراقبت HIV را تحت تاثیر قرار دهد اعلام شده است.

او با بیان اینکه انتخاب این شعار به این دلیل است که در دو سال اخیر به دلیل پاندمی کووید 19، کاهش قابل توجهی در شاخص های نظام سلامت ایجاد شده که تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به HIV نیز، نحت تاثیر بوده اند، افزود: بنابراین برای اطلاع رسانی مناسب و تشویق مردم برای انجام تست و بهبود شاخص بیماران این شعار تعیین شده است.

مرادی اضافه کرد: عفونت HIV به دلیل میزان کشندگی بالا و هزینه مراقبتی فراوان، ایجاد مشکلات اجتماعی و هدف قرار دادن جمعیت جوان جامعه، از چالش های مهم حوزه سلامت محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیماران مهمترین راهکار برای مقابله با ایدز است

شناسایی بیماران مهمترین راهکار برای مقابله با ایدز است